Rozpylacz EcoBell ekonomicznie maluje plastikowe części przy minimalnym zużyciu materiału

Valeo po raz pierwszy zastosowało atomizer obrotowy firmy Dürr

Elementy z tworzyw sztucznych są zazwyczaj malowane przy użyciu konwencjonalnych pistoletów natryskowych. Jednak wraz ze wzrostem cen związanych z materiałami i czyszczeniem, wysokoobrotowe rozpylacze stają się coraz bardziej opłacalne. Valeo, globalna firma technologiczna, po raz pierwszy wykorzystała technologię EcoBell firmy Dürr w swoim zakładzie produkcyjnym na Węgrzech, co przyczyniło się do zwiększenia wydajności i produktywności, a jednocześnie zmniejszenia zużycia farby.

Rozpylacz EcoBell zapewnia wysoką jakość aplikacji, minimalne zużycie farby i krótki czas płukania, nawet w przypadku skomplikowanych operacji powlekania przemysłowego. Chociaż elementy z tworzyw sztucznych są najczęściej malowane za pomocą pistoletów natryskowych, ze względu na ich niższy koszt, Valeo zdecydowało się na zmianę. Po raz pierwszy globalny dostawca zastosował wysokoobrotowe rozpylacze w swoim zakładzie produkcyjnym na Węgrzech.

W przyszłości rozpylacz obrotowy EcoBell zamontowany na robocie Kawasaki będzie malował plastikowe części wnętrza pojazdów elektrycznych. Firma Dürr dostarczyła również pakiet EcoPump AD, zestaw urządzeń do podawania lakierów oraz dwuskładnikowy system mieszania i dozowania, co oznacza, że Dürr oferuje pełny zakres wyposażenia, począwszy od dystrybucji farby, aż po aplikację w nowej lakierni.

Udowodniona kompatybilność

Przed wdrożeniem rozpylacza obrotowego w Valeo, Dürr musiał wykazać zgodność technologii z procesami i standardami firmy. Współpracując ściśle z partnerskim integratorem ERMA Concept w jego centrum testowym, firma Dürr z powodzeniem to potwierdziła.  

Rozpylacz EcoBell wyróżnia się wspaniałą jakością wykończenia powierzchni i opłacalnością. Wysoka wydajność rozpylacza wraz z mieszalnikiem znacznie zmniejsza straty farby i zużycie środka płuczącego oraz minimalizuje wymagane czyszczenie. Ponadto skrócony czas cyklu w porównaniu z poprzednią aplikacją, przekłada się na wzrost produktywności. Zwiększenie oszczędności i poprawa wydajności skutkują szybkim zwrotem kosztów początkowej inwestycji w wysokoobrotowy rozpylacz, szczególnie biorąc pod uwagę prognozowaną podwyżkę cen farb i środków płuczących. Minimalne straty farby i niewielkie zużycie środka płuczącego przyczyniają się również do bardziej zrównoważonego procesu malowania.


Grupa Dürr jest jedną z wiodących na świecie firm zajmujących się inżynierią mechaniczną i instalacyjną, posiadającą specjalistyczne doświadczenie w dziedzinie automatyzacji, cyfryzacji i efektywności energetycznej. Jej produkty, systemy i usługi umożliwiają wysoce wydajne i zrównoważone procesy produkcyjne – głównie w przemyśle motoryzacyjnym oraz dla producentów mebli i domów z drewna, ale także w sektorach takich jak przemysł chemiczny i farmaceutyczny, urządzenia medyczne, elektrotechnika i produkcja baterii. W 2022 r. firma wygenerowała sprzedaż w wysokości 4,3 mld euro. Grupa Dürr zatrudnia ponad 20 500 pracowników i posiada 140 oddziałów zlokalizowanych w 32 krajach, a na rynku działa w pięciu dywizjach:

  • Paint and Final Assembly Systems: lakiernie, a także technologie montażu końcowego, testowania i napełniania dla przemysłu motoryzacyjnego
  • Application Technology: roboty i produkty do zautomatyzowanego nakładania farb, uszczelniaczy i klejów
  • Clean Technology Systems: kontrola zanieczyszczeń powietrza, systemy powlekania elektrod akumulatorów i systemy redukcji hałasu
  • Measuring and Process Systems: zautomatyzowane systemy montażu i testowania komponentów samochodowych, urządzeń medycznych i towarów konsumpcyjnych, a także technologia wyważania i diagnostyki
  • Woodworking Machinery and Systems: maszyny i urządzenia dla przemysłu drzewnego

***

Synertime (www.synertime.pl) to warszawska agencja public relations, w której szczególny nacisk kładzie się na synergię strategii i kreatywności, gwarantującą efektywność komunikacji. Firma istnieje od 2007 roku i świadczy usługi we wszystkich obszarach PR. Na jej portfolio składa się ponad 180 projektów zrealizowanych m.in. dla takich marek jak Nestlé Polska S.A., Coca-Cola, Maspex GMW, Sante, Trzymaj Formę, Gaca System, Wawel i wielu innych. Agencja jest wielokrotnym laureatem Złotych Spinaczy – najważniejszej nagrody dla działań public relations w Polsce.


Załączniki

Kontakt dla mediów

Współwłaścicielka i Wiceprezes Zarządu Synertime. Do firmy dołączyła w 2013 roku. Nadzoruje pracę całego zespołu i dba o najwyższą jakość obsługi Klientów Agencji. Odpowiada również za komunikację zewnętrzną Synertime. Ponadto zajmuje się planowaniem i wdrażaniem całościowych strategii komunikacji PR dla projektów z zakresów brand PR, CSR, corporate PR, crisis management oraz expert positioning. Jej specjalnością jest branża żywności i żywienia oraz healthcare. Z sukcesami prowadziła również projekty z branży turystycznej. Na swoim koncie ma kilkadziesiąt realizacji tak dla marek polskich, jak i międzynarodowych, a także instytucji rządowych – m.in. Nestlé Polska (program CSR i employerbrandingowy – wyróżniony w konkursie Złote Spinacze w 2014 r.), GACA SYSTEM (Złoty Spinacz w 2015 r.), Ministerstwo Finansów, Biuro Radcy ds. Kultury i Informacji Ambasady Turcji w Polsce, Grupa TenderHut, Budimex czy program „Żyj Smacznie i Zdrowo” (największy projekt edukacyjny dla gimnazjalistów o zdrowym odżywianiu w Polsce). Żaneta jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł krytyka przekazów medialnych. Od kilku lat wykłada na Collegium Civitas – przedmiot public relations i CSR.
Bio