SYTUACJA WYJŚCIOWA:
Firma Hochland, właściciel marki serków Almette poprosił o przygotowanie działań z zakresu social media swojej marki. Przygotowaliśmy działania angażujace blogerów kulinarnych do zabawy i eksperymentowania w kuchni z użyciem serków Almette. Dodatkowo, akcja objęła swoimi działaniami również konsumentów.
CELE:
- Zaangażowanie min. 50 blogerów do udziału w konkursie
- Zasięg kampanii na poziomie 2 500 000 Unikalnych Użytkowników
- Zbudowanie świadomości marki Almette w obszarze blogosfery kulinarnej
- Pokazanie, że serek Almette nie musi być tylko dodatkiem do kanapki
- Zaangażowanie liderów opinii z zakresu sztuki kulinarnej w tworzenie przepisów na bazie serka Almette
- Promocja marki Almette jako nowoczesnej i liczącej się z coraz bardziej zauważalnym i popularnym środowiskiem blogerów kulinarnych
STRATEGIA
Stworzenie aplikacji konkursowej opartej na dwóch modułach. Moduł pierwszy zakładał możliwość wgrania przepisu konkursowego przez blogerów. W module przeznaczonym dla konsumentów, zadaniem było oddanie głosu na wybrany przepis wraz z pisemnym uzasadnieniem swojej decyzji. W wyniku głosowania wybranych zostało 26 blogerów, spośród których jury konkursowe wybrało 3 zwycięzców nagrodzonych wycieką kulinarną do Toskanii oraz 23 laureatów nagrodzonych możliwością uczestnictwa w warsztatach fotograficzno-kulinarnych prowadzonych przez „Ambasdora” konkursu, blogerkę Beatę Lipov i jej męża, znanego fotografa kulinarnego Lubomira Lipov. W ramach działań pro konsumenckich spośród uzasadnień głosujących, jury wybrało 150 laureatów, którzy zostali nagrodzeni koszami piknikowymi oraz zestawami płyt DVD.
DZIAŁANIA
- Stworzenie aplikacji konkursowej i osadzenie jej na profilu Facebook „Almette. Puszysty smak Natury”
- Zaangażowanie Beaty Lipov, autorki bloga „Lawendowy Dom”, jako Ambasadora promującego konkurs w obszarze blogosfery kulinarnej
- Wysłanie mailingu do blogerów kulinarnych informującego o starcie konkursu
- Organizacja kulinarnej wycieczki do Toskanii dla 3 zwycięskich blogerów
- Organizacja dwóch warsztatów fotograficzno-kulinarnych dla 22 wyróżnionych w konkursie blogerów kulinarnych
- Wysyłka nagród do konsumentów nagrodzonych w ramach głosowania na wybrany przepis
WYNIKI
- 83 przepisy konkursowe z użyciem sera Almette
- 106 wpisów na blogach z marką Almette
- Zasięg akcji na poziomie 3 180 000 Unikalnych Użytkowników
- Odbiór marki Almette jako profesjonalnej i rozumiejące potrzeby liderów opinii
- Zmiana postaw konsumenckich pokazująca, że Almette nie jest tylko dodatkiem do kanapki
- Postrzeganie marki Almette jako godnej polecenia, dbającej o najwyższą jakoś – zarówno produktów, jak i kwestii organizacyjnych