SYTUACJA WYJŚCIOWA
Pomysł na program narodził się w związku ze wzrostem odsetka młodzieży z nadwagą i otyłością w Polsce, czego główną przyczyną są złe nawyki żywieniowe. Program „Żyj smacznie i zdrowo” jest akcją edukacyjną marki WINIARY prowadzoną we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności w polskich gimnazjach (klasy I-III). Pierwsze dwie edycje projektu odbyły się pod nazwą „Jedz smacznie i zdrowo”. W trzeciej edycji, organizatorzy kampanii zdecydowali się na zmianę nazwy. Wiązało się to z poszerzeniem zakresu programu o zagadnienia z dziedziny ekologii oraz z koniecznością podkreślenia związków pomiędzy odżywianiem a ekologiczną świadomością i odpowiedzialnością. W III edycji ruszył również profil programu na portalu Facebook. Było to następstwo przeprowadzonej analizy zachowań gimnazjalistów, z której wynikało, że ta grupa odbiorców bardzo dużo czasu spędza na Facebooku i tam też szuka informacji o otaczającym świecie oraz chętnie angażuje się w edukację poprzez zabawę.
CELE
- Stworzenie społeczności gimnazjalistów zorientowanej wokół tematyki zdrowego i smacznego życia.
- Promocja wśród młodzieży gimnazjalnej zasad świadomego komponowania smacznych i zdrowych posiłków.
- Pokazanie młodzieży różnorodności dostępnych produktów oraz pokarmów, dzięki którym możliwy jest kompromis pomiędzy jedzeniem zdrowym i smacznym.
- Utrwalanie odpowiedzialnych postaw związanych z zaprzestaniem marnowania jedzenia, a także z prawidłowym oraz świadomym kupowaniem, przygotowywaniem i przechowywaniem żywności.
STRATEGIA
Stworzenie profilu na Facebooku, mającego na celu edukację młodzieży na temat zasad zdrowego odżywiania w lekki i dopasowany do ich potrzeb sposób. Angażowanie społeczności do dzielenia się swoją wiedzą za pomocą comiesięcznych konkursów. Stworzenie miejsca, w którym gimnazjaliści będą mogli poradzić się dietetyka i kucharza w ważnych dla nich kwestiach.
DZIAŁANIA
- Stworzenie dwóch aplikacji, w których gimnazjaliści mogą zadawać pytania dietetykowi i kucharzowi.
- Współpraca z dietetykiem i kucharzem przy tworzeniu treści na profil.
- Angażowanie fanów poprzez tworzenie własnych treści lifestylowych (demotywatory, memy własnego pomysłu i produkcji)
- Organizacja comiesięcznych konkursów, za pomocą specjalnie tworzonych aplikacji, z atrakcyjnymi nagrodami dla fanów.
- Stały nadzór nad fan page’em i budowanie interakcji z fanami.
WYNIKI
- Zbudowanie największej społeczności zorientowanej wokół programu edukacyjnego, liczącej na chwilę obecną blisko 90 000 fanów.
- Utrzymujące się zaangażowanie fanów na poziomie 6% miesięcznie.
- Liczba Like’ów sięgająca do 2 500 pod jednym postem
- Liczba komentarzy sięgająca 1 000 pod jednym postem
- Średnia liczba zapytań do dietetyka na poziomie 15 miesięcznie
- Średnia liczba zapytań do kucharza na poziomie 10 miesięcznie