Sytuacja wyjściowa
Almette to marka z portfela firmy Hochland, która istnieje na polskim rynku od 1995 roku i jest niekwestionowanym liderem kategorii serków kremowych twarogowych. Wyróżnikiem produktowym odróżniającym Almette od pozostałych graczy rynkowych jest jakość. W październiku 2012 Hochland postanowił w kampanii reklamowej podkreślić tę cechę wprowadzając nowy layout opakowań z "3 x bez – bez konserwantów, bez barwników oraz bez zagęstników". W naszej Agencji zadaliśmy sobie pytanie: Jak zakomunikować tę zmianę mediom?
Cele
- Podkreślenie wysokiej jakości produktu.
- Zakomunikowanie hasła "3 x bez".
Strategia
Stworzenie wyjątkowego wydarzenia kulinarnego podkreślającego cechy produktu - serka Almette. Do współpracy przy projekcie zaprosiliśmy pana Andrzeja Polana, który specjalnie na potrzeby naszego spotkania prasowego przygotował autorskie przepisy na wyszukane dania, które świetnie komponowały się z różnymi smakami serka Almette.
Działania
Spotkanie zorganizowaliśmy w restauracji Soul Kitchen, w której na co dzień pracuje pan Andrzej Polan. Ideę delikatności i naturalności wyrażono również w wystroju restauracji. Białe wnętrza, zwiewne śnieżno-białe firany oraz białe bezy nawiązywały lekkością do delikatnej i pełnej lekkości konsystencji serków Almette. Uczestnicy spotkania zostali podzieleni na cztery grupy, w których każda przygotowywała inny przepis.
- Grupa I - Krem dyniowy z serkiem Almette Śmietankowym i żurawinami, racuszki z granolą i śliwkami
- Grupa II - Racuszki drożdżowe z puszystym serkiem Almette Jogurtowym, śliwkami i granolą orzechową
- Grupa III - Ruloniki makaronowe i crosstini pszenne z pstrągiem wędzonym, chrzanowym serkiem Almette Z Chrzanem i ogórkami kiszonymi
- Grupa IV - Langos z serkiem Almette Z Pomidorami Dojrzewającymi w Słońcu, śmietaną i zieloną cebulką
W trakcie warsztatów uczestnicy mieli okazję spróbować wszystkich przygotowanych potrawa. Splendoru i szyku całej stylizacji dodawały eleganckie i finezyjne fartuchy COOKie, w których występowali nasi zaproszeni goście.
Wyniki
W spotkaniu uczestniczyło 36 wybranych dziennikarzy reprezentujących media kulinarne, kobiece, lifestyle’owe oraz handlowe. Spotkanie okazało się tak ciekawym wydarzeniem dla przedstawicieli mediów, że zdecydowali się poświęcić 2 godziny na to, aby uczestniczyć w evencie! Po konferencji ukazało się 90 publikacji w prasie i Internecie. Almette gościło m.in. na łamach dodatku kulinarnego Gazety Wyborczej Palce Lizać, Magazynu Twój Styl, modowego KMAG oraz zaliczanego do męskiego lifestyle’u motoryzacyjnego miesięcznika Top Gear.